Spannende ontwikkelingen bij Selligent

DM Interface is al jaren de grootste partner van Selligent in de Benelux – daar zijn we blij mee, want hun marketingsoftware blijft toonaangevend in de markt. En Selligent zit niet stil, zeker niet nu er nieuw management met grootse plannen is aangetreden. Met enorme investeringen in de ontwikkeling van hun software willen ze serieus Salesforce en Adobe uitdagen met hun marketingautomatiseringstool en marktaandeel op deze giganten veroveren. Nog belangrijker is dat de nieuwe versie van Selligent marketeers in staat stelt om nog persoonlijker geautomatiseerd in dialoog te gaan met hun klanten.

Selligent was al sterk in databeheer, met zijn open database die zowat alles toeliet op vele gebieden. Het Selligent-platform laat marketeers zo al jaren het onderste uit de kan halen in campagnes en geautomatiseerde lifecycles. Ook het e-mailplatform is traditioneel sterk, maar daar heeft Selligent nu een heel aantal mobiele en sociale kanalen aan toegevoegd. Wat Selligent echt uniek maakt, is dat het één platform biedt waar je alles mee kunt, optimaal omni-channel en alles volledig geïntegreerd. Dat geldt niet voor de concurrentie, waar eerder sprake is van bij elkaar gekochte losse modules. Al deze veranderingen onderstreept Selligent met een nieuwe naam: Selligent Marketing Cloud.
 

Selligent Marketing Cloud

 

Artificial intelligence

Voor marketeers die echt voor 1-op-1-klantcommunicatie gaan, spreken de vernieuwingen op het gebied van AI en machine learning ongetwijfeld het meest tot de verbeelding. Het was in Selligent al mogelijk om omnichannel content- en productaanbevelingen te doen op basis van analyses van klant- en webdata. In de Selligent Marketing Cloud komen daar zeer binnenkort push-boodschappen bij over een keur aan kanalen waarvan zowel het verzendtijdstip als het kanaal via AI is te optimaliseren.
 

Mobiel

Wil je klanten die zich in de buurt bevinden van je winkel automatisch een bericht sturen met een gepersonaliseerde aanbieding, dan maakt Selligent Marketing Cloud dat mogelijk met geo-fencing. Ook met andere vernieuwingen heeft Selligent mobiel echt naar topniveau gebracht, bijvoorbeeld met mobile push, zowel in-app als daarbuiten.
 

Social

Echte 1-op-1-marketing met gepersonaliseerde acties, marketingboodschappen en klantenservice met inzet van social media? Door de integratie van social messaging via Whatsapp en Facebook Messenger maakt Selligent Marketing Cloud het allemaal mogelijk. Natuurlijk ondersteunt Selligent ook retargeting via Google en Facebook. Op het vlak van social maakt Selligent Marketing Cloud echt een stevige sprong: een meer persoonlijke manier om meer betrokkenheid bij klanten te creëren is er bijna niet.
 

Website

Mobile push kenden we al: persoonlijke berichten op het mobieltje van je klant. Maar nu voegt Selligent Marketing Cloud ook web push toe: berichten op maat via de browser, zelfs zonder dat de klant op je website is geweest. Het past in de ontwikkeling om de website-content helemaal te personaliseren – en ook dat kan in Selligent Marketing Cloud.
 

Databeheer en rapportage

Selligent blonk al uit door zijn eigen Data Management Platform (DMP), een open SQL-platform waarop eigenlijk alles kon en dat rechtstreeks via de interface te benaderen was. Daar komen nu allerlei nieuwe rapportagemogelijkheden bij. Selligent ontwikkelt daarvoor – op basis van AI – nieuwe dashboards en visualisaties die marketeers nog meer sturingsmogelijkheden en inzichten geven op alle lopende campagnes.
 

Content

Bij DM Interface bieden we onze klanten al een paar jaar interactieve of kinetic e-mail aan: sterk gepersonaliseerde interactieve e-mail met webfunctionaliteit. In Selligent Marketing Cloud is deze techniek doorontwikkeld in de vorm van kinetic content. Daarbij past de inhoud van de content zich aan het gedrag van de gebruiker aan, voor een optimale persoonlijke beleving. Via content blocks kun je rechtstreeks vanuit de bibliotheek eenvoudig nieuwe content samenstellen. Het succes van iedere block is ook nog eens apart te volgen. Tot slot komen er extra videomogelijkheden. Hiermee heb je als marketeer alles onder de knop om je campagnes nog rijker, beter en vooral gepersonaliseerder te maken.
 

Interesse in Selligent Marketing Cloud?

Selligent biedt met de Selligent Marketing Cloud alles om je marketingvingers bij af te likken. Alle tools uit het verleden zijn behouden gebleven en daar zijn er een heel aantal aan toegevoegd. Bovendien worden ze aangeboden via een interface die gebruiksvriendelijker is en de marketeer meer mogelijkheden geeft, bijvoorbeeld door het gebruik van wizards.
 
Bestaande gebruikers hoeven niet te vrezen, want Selligent heeft goed nagedacht over de implementatie van Selligent Marketing Cloud. De inrichting en campagnes van bestaande versies worden in Selligent Marketing Cloud gewoon ondersteund.
 
Een nieuwe versie met zoveel meer mogelijkheden is natuurlijk ongelooflijk interessant. Graag leggen we je bij DM Interface uit wat je allemaal met het vernieuwde Selligent kunt. En we denken graag mee aan innovatieve manieren om ze in te zetten.


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *