Renate Kuijsten (PGGM&CO) blikt terug op Shaking The Future 2015

“Toen ik 22% conversie meldde, ging er wel een oooh-gevoel door de zaal…”

Op Shaking The Future 2015, het relatie-evenement van DM Interface, draaide de middag voor een groot deel om de uitreiking van de DM Interface Customer Award voor de meest spraakmakende campagne die in 2014 samen met DM Interface is ontwikkeld en uitgevoerd. PGGM&CO streek uiteindelijk met de eer. Communicatiemanager Renate Kuijsten vertelt hoe ze terugkijkt op de dag. “Ik ben er trots op dat we op inhoud de award hebben gewonnen.”

Twee crossmediale campagnes waren genomineerd voor de DM Interface Customer Award: de ledenwervingscampagne van PGGM&CO en de internationale promotiecampagne voor de merken PrimaDonna en Marie Jo van de Belgische lingerieproducent Vandevelde. De aanwezige klanten van DM Interface mochten na presentaties van beide cases zelf de winnaar kiezen. Het werd PGGM&CO.

PGGM&CO is de ledenorganisatie van pensioenuitvoerder PGGM. Deze organisatie helpt mensen die werken (en gewerkt hebben) in de sectoren zorg en welzijn met aanbiedingen waarmee ze nu geld besparen, maar ook met tips en adviezen waar zij in de rest van hun leven en carrière voordeel van hebben. Met hun wervingscampagne haalde de organisatie duizenden nieuwe leden binnen. Die stroom houdt nog steeds aan.

“Ik vond het een spannende dag”, vertelt communicatiemanager Renate Kuijsten, die namens PGGM&CO de presentatie deed, “zeker toen ik wist dat een lingerieproducent mijn tegenstander was. En er zaten natuurlijk veel mannen in de zaal! Dus dan denk je al gauw: ik kan geen spannende plaatjes laten zien, gaat ons niet zo sexy verhaal wel winnen?”

“In de loop van mijn presentatie kreeg ik echter meer hoop, want er kwam echt interactie met de zaal tot stand. Ik kon goed de elementen van ons succes overbrengen: veel testen, nauw samenwerken met alle partners, daar open in zijn en dan ervoor gaan. Toen ik zei dat onze e-mailcampagne een conversie van 22% had behaald, ging er wel een oooh-gevoel door de zaal!”

“Na afloop zei spreker Wouter de Vries dat ‘sex sells’. Daarom ben ik er trots op dat we toch op inhoud hebben gewonnen. Ik ging echt met een goed gevoel naar huis. Waar het aan lag? Zeker aan die mooie cijfers, maar er zaten ook veel mensen uit de verzekeringswereld in de zaal. Voor hen was ons verhaal natuurlijk herkenbaar.”

“Ons succes loopt trouwens nog steeds door, hè? Onze laatste direct mail stond op 13% conversie ten tijde van Shaking The Future 2015, maar staat nu al op 17%! De aanvangsinvesteringen zijn zich echt aan het terugbetalen. Nu gaan we doorpakken op onze leermomenten en nóg meer optimaliseren. Door ons succes wordt de vijver immers leger. We moeten dus weer slimmere dingen bedenken om ook de rest te vangen.”

“Na het winnen van de prijs heb ik veel leuke reacties ontvangen op mijn LinkedIn-profiel. We hebben het nieuws ook op ons intranet gezet en daar kregen we ook leuke respons op.”


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *