DM Interface helpt de retailmarkt met Emarsys

DM Interface gaat retailers helpen om hun interactie met klanten te automatiseren. Daarvoor worden we Emarsys-partner. Wat kunnen we met Emarsys voor jouw organisatie betekenen?


DM-Interface EmarsysOns zusterbedrijf in België heeft al vele jaren ervaring in de retailbranche en deze expertise gaat DM Interface nu ook in Nederland inzetten. Dat doen we met hulp van Emarsys, een totaaloplossing die speciaal voor retail is ontwikkeld.
 
Met Emarsys kunnen campagnes stap voor stap worden vervangen door flows die inspelen op de customer journey van klanten en prospects. Zo kun je als retailer uw klanten de beste klantervaring bieden, via het juiste kanaal, op het juiste moment en hypergepersonaliseerd, afgestemd op de behoeften van dat moment.
 

Emarsys bestaat uit drie delen:

  1. Datamanagement- en automatiseringsplatform
  2. Kanalen (waaronder e-mail)
  3. Smart insights: Insights en Predict

 

Datamanagement

Het datamanagementplatform maakt het mogelijk om al je relevante data samen te brengen, zodat ze op elk moment beschikbaar zijn voor marketingdoeleinden, zonder verdere tussenkomst van IT. Denk daarbij aan:

  • Transactiedata van winkels en webshops
  • Productcatalogus
  • Contactinformatie: naam, adres, geboortedatum, geslacht, e-mailadres, Facebook, enzovoort
  • Engagement-informatie: surfgedrag, klikgedrag, enzovoort.

 
Daarmee creëer je een totaalbeeld van je klant:
In het automatiseringscentrum kun je vervolgens alle interacties met klanten automatiseren door de hele customer lifecycle heen, over alle kanalen. Zo krijgt je klant steeds de juiste interactie op het juiste moment via het juiste kanaal.
 

Kanalen

Op basis van alle data zorgt Emarsys ervoor dat je klant overal dezelfde ervaring krijgt: via beeldschermen, social media, het call center, mailings, de winkel, sms, apps, de website en e-mail.
 
Maar overal dezelfde boodschap geven is niet voldoende, je moet ook inspelen op de behoeften en vragen die op dat moment bij je klant leven. Hij kan interesse hebben in een bepaald product, een aanvullend product willen kopen of willen rondkijken voor zijn volgende aankoop. Op basis van het ERFM-model (Engagement, Recency, Frequency, Monetary value) kun je allerlei flows opzetten die je klant zich welkom laten voelen. Zo kun je hem inspireren, zijn loyaliteit vergroten, hem meer te laten kopen en ervoor zorgen dat hij niet ergens anders gaat shoppen.
 

Smart Insights

In het derde onderdeel van Emarsys wordt het pas écht interessant. Want als marketeer wil je niet bezig zijn met e-mails versturen. Je wilt begrijpen wat je klanten bezighoudt. Hoe je ze een betere klantervaring kunt bieden en zo meer omzet kunt genereren.
 
Smart Insights geeft je volledig inzicht in je klanten, laat zien hoeveel extra omzet je kunt halen door een actie op te zetten en hoeveel die acties al hebben opgeleverd.
 
Je kunt je hele database bekijken, maar ook groepen van klanten die je met een paar klikken selecteert. Dat levert je onder meer de volgende inzichten op:

  • Customer Lifetime Value
  • Voorspelling van churngedrag
  • Hoeveel kans maak je om die klant(en) tot een verkoop te brengen?
  • Welke producten vindt je klant interessant, nu en in de toekomst?
  • Toekomstige Lifetime Value
  • Analyse van patronen in aankoopgedrag
  • Analyse van surfgedrag
  • Detectie van achtergelaten winkelmandje

Emarsys heeft ook een predictive-functionaliteit. Op basis van alle gegevens in de database doen zelflerende algoritmen voorspellingen over productaffiniteit en toekomstig koopgedrag. Productaanbevelingen kun je op je website, in je e-mails, je app en alle andere kanalen laten zien via een widget die elke keer opnieuw de laatste aanbevelingen oppikt. Snel opgezet en steeds de laatste aanbevelingen.
 
De grote voordelen van Emarsys zijn:

  • Snel opgestart: 90 dagen van ondertekening tot volledig operationeel systeem
  • Geen IT-kennis nodig
  • Geen HTML-kennis nodig
  • Snel van e-mailmarketing naar een hoog niveau van marketingautomatisering
  • Aantrekkelijke prijs voor een totaaloplossing

 
Meer weten over Emarsys en de kansen voor jouw organisatie? We gaan graag met je in gesprek.


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *