Design

Het ontwerpen van digitale uitingen – van een website tot een e-mailnieuwsbrief – draait om meer dan een fraai jasje. Een goed digitaal design stuurt immers het klikgedrag van de doelgroep.

De woorden en beelden waarmee je communiceert met de doelgroepen, zijn bedoeld om een boodschap over te brengen. Maar niet alleen dat. Je wil je klanten en prospects ook in beweging brengen. In het digitale tijdperk betekent dat dat de bezoekers van de website of de lezers van de e-mailnieuwsbrief of online-magazine doorklikken naar waar je ze wilt hebben: de eerste stap naar een waardevol contact.

Je wilt je klanten en prospects met woord en beeld in beweging brengen.

Een goed digitaal ontwerp betekent kortom dat de ontwerper weet welke designmethoden online effectief zijn én begrijpt hoe de achterliggende techniek in elkaar zit. De bezoeker moet immers niet alleen worden overtuigd door de boodschap, maar ook – mede door het design – aan de hand worden meegenomen naar het doel dat je voor ogen hebt.

Daarom is het zaak om eerst via zogenaamde wireframes de functionaliteit uit te tekenen en vervolgens via storyboards het ‘verhaal’ in beeld te brengen. Bij elke stap in het proces van overtuigen speelt de gebruikerservaring een zwaarwegende rol, want elke stap is een potentieel risico op ‘afhaken’.

De boodschap moet niet alleen overtuigen, het design moet de (toekomstige) klanten ook meenemen naar het doel dat je voor ogen hebt.

Bovendien hebben veel organisaties op conceptueel niveau wel voor ogen hoe ze hun klanten willen bereiken, maar hoe geven ze dat concept vorm? En moeten de uitingen voldoen aan de huisstijl of juist niet? Welke redenen zijn er om ervan af te wijken? En hoe geven we vervolgens invulling aan die veranderingen?

Printmedia blijven intussen een belangrijke rol spelen. Daarom is het zaak om online- en offline-uitingen goed op elkaar af te stemmen. Dat vraagt om een combinatie van online-expertise en ruime ervaring in de printwereld, een combinatie die steeds zeldzamer wordt.

DM Interface heeft alle kennis en vaardigheden in huis om met design een concrete bijdrage te leveren aan de effectiviteit van jullie marketingcampagnes. Want zoals gezegd: het gaat om meer dan een mooi plaatje. Sterker nog, soms hoeft het plaatje niet eens mooi te zijn.