Cases

Grensverleggend bewijs

Bij DM Interface zeggen we dat we grensverleggend zijn in marketingautomatisering. Maar we tonen dat ook graag aan. Door te laten zien wat we elke dag voor onze klanten betekenen. Wat hebben we onder andere bij Aegon, Avéro Achmea, Zilveren Kruis en PGGM&CO bereikt? Daar laten we je in de zes onderstaande cases mee kennismaken.

Brainstormen over jullie marketing uitdagingen?

Neem vandaag contact met ons op
quote_aegon

Aegon

Digitaal in dialoog

• Hoge waardering door klantpanel
• Succesvolle trial-periode met 20.000 klanten
• Online communiceren met de klant

Voor Aegon ontwikkelde DM Interface een tool waarmee de verzekeraar online de dialoog kan aangaan met zijn klanten. Aegon kan de klant bovendien meteen van passend advies voorzien. De dialoog is vormgegeven als een volledig begeleide customer journey: de klant gaat in diverse deeltrajecten van vraag naar vraag, waarbij hij hulp krijgt van animaties en tussentijdse ‘cadeautjes’. Stapt de klant ondertussen uit, dan verstuurt het systeem automatisch reminders om de dialoog te hervatten. Deze oplossing maakt optimaal gebruik van de mogelijkheden van Selligent. Uit een succesvolle trial-periode met 20.000 klanten bleek groot enthousiasme: “Heel fijn dat de opties op mijn situatie worden afgestemd!”

quote_avero

Avéro Achmea

Werving van klantgegevens

• Gemiddeld 37% conversie op direct mailing
• Ook reguliere contactmomenten geïntegreerd
• In nauwe samenwerking met Intermediair

Wie digitaal wil communiceren met zijn klant, heeft wel de juiste opt-in-procedure en correcte klantgegevens nodig. Om efficiënt e-mailadressen en andere klantgegevens op te vangen en te verwerken, bouwde DM Interface voor Avéro Achmea een volledige wervingsstraat. Voor deze verzekeraar – die met tussenpersonen werkt – ontwikkelden we de communicatie in nauwe samenwerking met de intermediairs. Binnen de campagne hebben we tal van varianten getest om de respons te optimaliseren. Ook de reguliere contactmomenten werden daarin geïntegreerd. Deze effectieve gegevenswerving bleek een mooie eerste stap naar volledig digitale communicatie. Bovendien steeg de gemiddelde conversie op een direct mailing dankzij de nieuw geworven gegevens naar 37%.

quote_mbnl

Mercedes-Benz

Complexe multi-channelcampagne

• Combinatie van prikkelende e-mails en slimme reminders
• Campagne volledig vanuit Selligent begeleid
• Resultaten die alle doelstellingen overtroffen

Mercedes-Benz wilde zijn nieuwe A-klasse succesvol introduceren door middel van een Drive Event op het hoofdkantoor in Utrecht. Dit event zou bestaan uit drie proefritdagen met in totaal 620 beschikbare proefritten. Aan DM Interface de opdracht om een specifieke doelgroep te interesseren voor een proefrit: bestaande particuliere en zakelijke klanten van 35-45 jaar mochten als eerste kennismaken met het nieuwe model. DM Interface zette in Selligent een complexe multi-channelcampagne op in verschillende stadia, met prikkelende e-mails en slim getimede reminders. 570 van de 620 plaatsen werden via de campagne gevuld, ruim boven de doelstelling van 500. 64% van de mensen die zich hadden opgegeven, verscheen daadwerkelijk op het Drive Event (gerekend was op 50%). Het gemiddelde openpercentage van de e-mails was maar liefst 67%. Bovendien werd 27% van de aanvragen uit social media gegenereerd. Dat zeven op de tien proefrijders vervolgens liet weten dat ze geïnteresseerd zijn in de aanschaf van een A-klasse, was de kers op de taart.

quote_zka

Zilveren Kruis

Gepersonaliseerde online-bestelomgeving

• 6% meer bestellingen dan het jaar ervoor
• Aantrekkelijke gepersonaliseerde uitingen
• Marketeer kan zelf content wijzigingen in output

Zorgverzekeraar Zilveren Kruis wilde ruim 2,5 miljoen verzekerden in ruim 18.000 collectiviteiten gepersonaliseerd benaderen om zo rond de jaarwisseling meer up- en cross-selling te bereiken op bestellingen. DM Interface ging aan de slag met deze grote groep verzekeren, waarbij de foutgevoeligheid hoog was. Toch slaagden we erin om met een foutmarge van 0% vele persoonlijke afspraken op een vergaand persoonlijke manier in te zetten. Daarvoor creëerden we een online-omgeving waarin collectiviteiten hun bestellingen kunnen plaatsen en waarin verzekerden passende extra aanbiedingen krijgen. Marketeers van Zilvereren Kruis kunnen de content van de site zelf aanpassen. De nieuwe omgeving leidde tot 6% meer bestellingen dan het jaar ervoor.

quote_pggm

PGGM&CO

Omnichannel ledenwervings-campagne

• 11.525 nieuwe leden
• Crossmediale campagne met hoge e-mail ROMI
• Aanmeldprocedure vereenvoudigd

PGGM&CO, de ledenorganisatie van PGGM, was op zoek naar nieuwe leden. DM Interface creëerde samen met partners een crossmediale wervingscampagne, waarin ook de waarden van PGGM&CO onder de aandacht werden gebracht. Tegelijk keken we naar optimalisatiemogelijkheden in het wervingsproces, bijvoorbeeld naar de aanmeldprocedure. De doelgroep werd benaderd via tal van kanalen, waaronder DM en e-mail. Daarbij hebben we vele varianten getest. De kleinste optimalisaties bleken een grote bijdrage te hebben geleverd aan het resultaat: de conversie op de totale omnichannel-campagne was 22%, maar er zaten e-mails bij die vele tientallen procenten conversie scoorden. Niet voor niets mocht PGGM&CO voor deze leerzame case de DM Interface Customer Award in ontvangst nemen.

quote_fbto

FBTO

Portal voor serviceafdeling

• Uniek co-creatieproces
• Gegevensinzicht leidt tot sterk verhoogde verkopen
• Volledige historie van klantcommunicatie inzichtelijk

Verzekeraar FBTO wilde zijn serviceafdeling meer hulpmiddelen geven om tijdens servicegesprekken rechtstreeks bij te dragen aan de verkoop van onder meer WA-verzekeringen, zorgverzekeringen, ongevalleninzittendenverzekeringen en ruit-, diefstal- en inbraakpolissen. In een uniek co-creatieproces met DM Interface creëerde FBTO voor zichzelf en zusterbedrijf Centraal Beheer een portal waarin servicemedewerkers verkopen kunnen vastleggen en rapportages kunnen samenstellen. Ook kunnen zij nu zelf direct mailings versturen. Doordat de tool verkoopgegevens inzichtelijk maakt, werd bovendien de onderlinge competitie gestimuleerd. Als gevolg daarvan stegen de gemiddelde verkopen per dagdeel soms met meer dan 100%. FBTO en DM Interface begonnen klein en bouwden het hulpmiddel daarna steeds verder uit. De verzekeraar beschikt nu over een tool die in hoge mate zelf is aan te passen en die sterk bijdraagt aan het succes van de serviceafdeling.

Komen deze uitdagingen je bekend voor?

Herken je jezelf in wat er onder andere bij Aegon, Avéro Achmea, Zilveren Kruis of PGGM&CO speelde? We komen met plezier bij je langs om meer over een (of meer) van deze cases te vertellen. Maak meteen via onderstaand formulier een vrijblijvende afspraak met een van onze consultants.