Spectaculaire winst dankzij integratie Facebook- en Google-ads in Selligent

CRM Ads: integreer Facebook- en Google-advertising in je klantinteractie

crm_adds   Gericht advertenteren op Facebook en Google. Dat kan door je marketing automation platform met een plugin te koppelen aan de advertentiebeheerprogramma’s van Facebook en Google. DM Interface België ontwikkelde zo’n plugin voor Selligent: CRM Ads. Van het slimme werk van onze Belgische collega’s kun je nu ook profiteren!

Wat kunt u allemaal met CRM Ads bereiken? Hier zijn een paar voorbeelden:

1. Klanten lopen niet bij je weg

Bestaande klanten behouden is minstens zo belangrijk als nieuwe vinden. Je hebt vast een volledig churn-programma ontwikkeld om bij het minste teken van wegglijden je klanten te reactiveren. Maar typisch voor weglopers is dat ze hun e-mails niet of nauwelijks openen. CRM Ads kan daarom een belangrijke rol spelen in het behoud van deze klanten. Bijvoorbeeld met een churn-advertentie op een van je Facebook-platforms die zich speciaal richt op deze wegglijdende klanten.

2. Versterk je campagnes

Een speciale actie voor een bepaalde klantengroep? Versterk dan je e-mailcampagne met gerichte advertenties via Facebook en Google. Is je segment niet te uitgebreid? Bied dan een hoge prijs in AdWords, maar alleen voor de klanten die in aanmerking komen voor jouw actie. Zo houd je je budget onder controle, maar bereik je toch 100% van de zoekresultaten op dit segment.

3. Look-a-likes

Je hebt vast al eens jouw contacten geëxporteerd en die vervolgens in het advertentiebeheerprogramma van Facebook of Google geïmporteerd, met het doel om ‘look-a-likes’ te vinden. Maar ben je echt geïnteresseerd in klanten die eenmalig een aankoop deden of een keer op een aanbieding ingingen? Dan is het slimmer om een segment aan te maken van jouw top-10-klanten. Want als je alleen op hún look-a-likes zoekt, bespaar je flink op je advertentiebudget én krijg je schitterende resultaten.

Altijd terugkoppeling

De plugin zorgt ervoor dat Facebook en Google altijd de resultaten aan je terugkoppelen. Die kun je vervolgens gebruiken om de 360°-view van je klanten verder uit te diepen. Het leer-effect is fenomenaal!

Meer weten?

Er zijn nog veel meer mogelijkheden met CRM Ads. Wil je meer weten? We vertellen je graag hoe je CRM Ads in jouw platform integreert en welke kansen dat je biedt.


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *